|
Szlakiem pomników |
|
Aktualności |
|
Menu główne |
|
Fotogaleria |
|
Online |
|
|
Od pewnego czasu najpopularniejszym środkiem komunikacji stały się telefony oraz komputery. SMS-y czy e-maile docierają w kilka sekund. Postanowiliśmy, że tradycyjne listy nie pójdą do lamusa. W ramach lekcji j. polskiego przystąpiliśmy do pisania listów do nietypowych adresatów. Dlaczego? Otóż nasza korespondencja trafi do innych szkół z różnych regionów Polski w ramach akcji "list z legendą". Niektóre placówki przygotowały koperty, znaczki, no i oczywiście same listy dużo wcześniej. My zaczęliśmy z niewielkim opóźnieniem, co nie znaczy, że zlekceważyliśmy nieznane niektórym święto, jakim jest Międzynarodowy Dzień Pisania Listów (9 października).
Cóż to było za przedsięwzięcie! Jedni chcieli pisać tylko do szkoły mieszczącej się w Warszawie lub w Gdańsku, inni zapomnieli o podpisie lub niezbędnym akapicie i trzeba było przepisać ...Znalazła się nawet taka uczennica, która postanowiła zakupić wyjątkową kopertę z kolibrem...Wreszcie, po wielu ustaleniach - przystąpiliśmy do adresowania. Świadomość, że ktoś z innej szkoły będzie czytał efekt naszej pracy, niektórych onieśmielał, ręce dygotały. Ale efekt końcowy wszystkich zadowolił! Listy zostały nadane na poczcie w Poniatowej, a następnego dnia czekała na nas niespodzianka- otrzymaliśmy pierwszy list! I tak też jest od kilku dni! Sami uczniowie pytają, czy mogą w czasie przerwy przeczytać konkretny list. Komentują treść, oceniają charakter pisma nadawcy, rozmieszczenie informacji.
Warto pisać listy, gdyż SMS - y nie budzą takich emocji. Pamiętajmy o tym w okresie przedświątecznym. Szczególnie osoby starsze lubią otrzymywać listy. Ktoś jednak musi je pisać.
Dziękuję serdecznie rodzicom - za zaopatrzenie dzieci w koperty i znaczki, a moim uczniom - za rewelacyjne podejście. To jeszcze nie koniec przygody z listami!
|
czwartek, 22 października 2020 |
|
Dzieci listy piszą, zwykłe, polecone... | Loguj/Utwórz konto | 0 Komentarzy |
| Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść. |
|
|